tirsdag 7. april 2020

DT Bikuben: God Påske!

Her er et påskekort jeg har laget til Bikuben bloggen.
Jeg pleier ikke sende så mange påskekort,
men i år har jeg hatt litt mer behov for å sende kort til de jeg er glad i - også til påske.

Dette motivet her har jeg ikke fargelagt på en stund, nå fikk jeg plutselig lyst til å fargelegge det i litt andre farger enn jeg pleier. 
Sammen med noen av de nydelige arkene fra Pion Design så ble dette et lilla-grønt påskekort. 

Blomstene er en blanding av en dies og ferdige papirblomster. 

Selve formen påk kortet er en dies fra Studio Light. Kortet gir en morsom form og en finlag på lag effekt. Jeg har bundet det sammen ved hjelp av hvit seam binding. 
Diecuttenen er svertet med et par grønne distress oxides for å få frem litt mer grønt i kortet. 
Det samme gjelder diecutten "god" som egentlig er fra en God Jul die fra papirdesign. De gule skum-bokstavene er fargelagt med en gul distress marker.

Motivet er stemplet med Memento Desert sand. Jeg brukte  Misti stempelplattform og lot stempelet ligge i plattformen til jeg hadde fargelagt ansiktet. Så stemplet jeg øyne/øyevipper, nese og munn på nytt med E23, så slapp jeg å tegne på de bittesmå detaljene. Jeg brukte brunt for å beholde det myke inntrykket. 
Ellers har jeg fargelagt med disse copic tusjene:
Hår: E5051-53-55-57
Hud: E13-11-21-000, R32 og 20 til munn og kinn.
Grønt:YG99-97-95-93-91
Skjørt: BV08-04-13-11-02-01-00, V12

Inni har jeg pyntet med mønsterpapir og ovale dies.

Håper du fikk litt inspirasjon!
Ønsker deg en riktig god og kreativ påske! 

Klem fra
 




1 kommentar:

Scrappyline sa...

For et utrolig nydelig kort! Tusjing, og fargene og blomstene, alt er helt nydelig 😀