mandag 4. desember 2017

DT CMN- Luke 4 i adventskalenderen: Brettekort og et lite reisebrev


Da er vi kommet til den 4. luken i adventskalenderen vår hos Copic Marker Norge! Hver dag frem til jul kan du åpne en ny luke i kalenderen vår med inspirasjon og førjulskos til leserne våre! 

Bak luke 4 viser jeg frem et av kurs- prosjektene jeg hadde med meg i kofferten da jeg var i San Fransisco, USA på retreat med en gjeng papirgale damer i november i år.  Deltakerne lagde 22 prosjekter totalt, 5 av dem var mine, de var selvsagt med copic- fargelagte motiver. 

Motivet er fra La La land crafts, og arkene fra My Minds Eye. Slik ser kortet ut foldet sammen.

Motivet heter Winter Molli fra La- La Land Crafts.
Hud E50, E21, E13, E15, V95, R20, Hår : E47, E44, E43, E42,
Kåpe: YG67, YG63, YG61, G99, Rødt: E18, E07, R24, R22, R20



Her ser du alle delene på kortet. Inni er det en tag til å ta ut med ekstra skrivefelt.
Copic fargene jeg har brukt på hunden,
Christmas Frenchie er:  Pels: E47, E44, E43, E42,
Reisebrev fra California
Her er en liten reiseskildring i bilder fra mitt lille amerikanske eventyr.
Slik ser det ut når 50 papirgale damer møtes utenfor San Fransisco for å fargelgge og lage kort med en canadisk, en hviterussisk, en amerikansk og en norsk kursleder :D  


Etter over 13 timers flytur landet jeg endelig i San Fransisco, og etter utallige intevjuer, skjemaer og scanninger av fingre, øyne, bagasje og jeg vet ikke hva, slapp jeg omsider inn i landet (selv med kofferten full av dicuts og kurskits...

Der ble plukket opp av denne fine gjengen:  Martha Tucker fra Canada, Mindy Beverly fra Arizona USA, og Irina Blount- eieren av La- La Land Crafts. 

Vi hadde masse å forberede før kursdagene startet. Ingenting var overlatt til tilfeldighetene, det var solide goodiebags, heliumfylte ballonger og pynt i matchende farger, kit til alle kursene skulle pakkes og fordeles, butikken skulle gjøres klar og alt skulle se gjennomført ut. 

Slik ser det ut når 50 scrappegale damer slipper inn i kurslokalet etter å ha stått utenfor døra og trippet i en times tid :D 

Så kunne moroa begynne. Det var skummelt å skulle ha kurs på engelsk, men amerikanere er gjestfrie og positive, så etter en liten stund gikk det av seg selv med språket. 

Som sagt- ingenting var overlatt til tilfeldighetene... Temaet var Vintage glam- og kostymene var deretter :D 

Og det er jo alltid morsomt å holde kurs. Selv med mikrofon.

Mange ville forevige bilde av seg selv sammen med oss. 
Her med flotte Lori Bailey.

Ikke noe å si på utsikten fra lokalene heller :D 

Her ligger hotellet til venstre.

Det ble tid til litt sightseeing også. 

Man kan ikke se San Fransisco uten å krysse Golden Gate. 

Eller handle på Hobby Lobby...

Et juletre er ikke et juletre i America ;) 

Det ble et par ting med hjem i kofferten ... eh... blant annet dette- ja det var mer ;) 

Det var utrolig morsomt å være med på! Litt skummelt å holde kurs på engelsk, men papiret og copicsene er de samme uansett hvilket land man kommer fra så det var ikke vanskelig å finne noe å snakke om! Jeg var heldig og møte en fantastisk gjeng med damer- både kursholdere og deltakere. Et minne for livet! 

Kos deg med juleforberedelsene, og ikke glem å stikke innom Copic Marker Norge hver dag i desember for nye tips, ideer og inspirasjon!

Ha en fin adventsdag, 
Klem fra Elizabeth 

1 kommentar:

Elins Cards and other handscrafts sa...

Ser ut til at du hadde en super fin reise :) Og du er like gæærn i hobby butikken som meg :D
Lekkert kort ♥ Så artig bretteteknikk,, det er noe å prøve seg på :)
Klem fra Elin