torsdag 14. desember 2017

DT La La Land Crafts: Flaskeskjuler Tutorial/Bottle Gift Wrapping

I dag viser jeg frem en tutorial på hvordan jeg har laget denne flaskeskjuleren. 

I had so many emails, comments and messages after I made the bottle gift wrapping for this weeks mini- release, asking me how I made it, I will keep it in Norwegian here, and you can find the tutorial in english on the La- La Land Crafts blog HERE.


Denne tutorialen er laget utfra denne tutorialen her, men denne er med inches og jeg har gjort noen små endirnger. Slik gjorde jeg det: 

Du trenger en 12 x 12" kraft eller bazzill/kartong. 
Skår 2 inces fra hver side.

Snu papiret og skår ved  2",4", 6",8" and 10". Flaskeskjuleren kommer til å ha 5 sider, de siste av de 6 panelene brukes til å lime den sammen.

Så lager jeg et merke med blyant eller penn (det kommer ikke til å synes) ved 1", 3",5", 7" and 9".

Så bruker jeg en linjal og en bonefolder til å skåre fra blyantmerkene og ned til hjørnene. 

Skjær vekk 3/4" fra toppen av arket, dette for å få den til å passe bedre på toppen av vinflasken..

Klipp små trekanter eller "sprekker" mellom de nedereste firkantene. 
Disse skal vi lime under flasken. 

Brett de skårede linjene. Bruk en hulltang til å lage hull i de små trekantene på toppen, disse skal vi tre seam binding gjennom etterpå. 

Her ser du paneler, mønsterpapir og diecuts. Her er målene jeg har brukt på panelene og mønsterark. 

5 paneler á 7 7/8 x 17/8 of hvit kartong (bazzill)
5 paneler á 7 7 5/8 x 1 5/8 mønsterpapir.
De disene jeg har brukt er listet opp nederst i innlegget, men du kan bruke hva du vil- like gjerne i juletema.  

Jeg har brukt denen Stitched slot diesen på en av mønsterark-panelene. Etterpå stikker jeg puslespillbiter inn i sprekken.  

Lim på kartong og mønsterpapir.
Jeg har stanset ut 5 hjerter fra puslespilldiesen og limer en på toppen av hver side.  

Ha lim på det 6. panelet og lim boksen sammen. 

Under limer jeg på en og en "flapp", putt gjerne flasken i boksen mens du gjør det så er det lettere å lime bitene sammen. 

Så lager jeg det lille kortet som henger på flasken. Jeg bruker en sirkeldies. Jeg bretter kartongen dobbelt og passer på at bretten ligger litt innenfor diesen når jeg stanser ut slik at det blir et dobbelt kort som kan åpnes. Så limer jeg det på en sirkeldicut og til slutt på en 
 pierced scalloped circle diecut i mønsterpapir. Punch et hull i kortet og bind det fast i seam bindingen som du trer gjennom hullene på toppen av flaska. 

Jeg dekorerte det lille kortet med et par puslespillbiter og hjerter. her ser du hvordan jeg har limt det doble kortet på en sirkeldies og deretter på en scalloped circle diecut. 

Så vil jeg ha en ramme rundt ovalen min. Jeg har stanset ut en i hvitt og en i mønsterpapir. Jeg skjærer av kanten på den rosa, bare ved å følge "sømmen". Så limer jeg kanten på den vite diecutten. 
Slik ser det ut med borden. 
Så fagelegger jeg motivet Heart Hands Molli fra December 2017 release.
Jeg har brukt følgende copics: 
Hud/Skin: E13-11-21-000, R20, R32
Hår/Hair: W)-7-5-3
Grønt/Greens: G99, YG67-63-61-03
Rosa/Pink: R89-85-83-81

Til stlutt limer jeg en sirkeldicut i mønsterpapir på en pierced scalloped circle i bazzill/kartong under flasken. 


Pynt ellers slik du ønsker. 

























As previously said, you can find the tutorial in english on the 
La- La Land Crafts blog HERE.


La- La Land Crafts Products used  : 
 Papers for the tutorial: 
December card kit

Håper du får lyst til å prøve!
Hope you like it!

Thanks for stopping by,


Crafty hugs,

Ingen kommentarer: