onsdag 13. desember 2023

DT Bikuben- Pakkelapper til jul

Bikuben fortsetter adventskalenderen, spekket med gode førjulstilbud.
I dag er det jeg og Yasmin som åpner luka, med inspirasjon til førjulssyssler.

Har du behov for å lage raske pakkelapper til gavene, så får du noen tips til ulike måter å gjøre det på her. 

Jeg fant frem en gammel tag dies fra Studio Light, men du kan bruke hvilken som helst die, som denne runde her som heter Bølgedies 2 Papirdesign


Jeg stanset ut en Bølgedies 2 i passe størrelse, laget en sirkel med rød kartong og en med hvit kartong. Så klippet jeg ut noen figurer fra Gammel og God - arket i Julestemningserien fra Papirdesign.
Enkelt og dekorativt. 

Her ble det et ekorn, en kongle og en kvist.

Så ble det et par julestjerner fra samme klippark, sammen med klistremerke. Hull til bånd laget jeg med Crop- a- dile



En annen variant er denne: 
Samme dies, men her stanset jeg ut en sirkel på hvitt papir og la på flere ulike rødfarger med Distress Oxide, før jeg sprayet på noen dråper med vann fra en sprayflaske. Jeg distresset med Walnut Stain rundt kantene for en mer vintage stil.

Så stemplet jeg med brunt blekk denne dekorative teksten 


På baksiden festet jeg en sirkel og skrev på Til og fra. 



Den tredje varianten jeg vil vise er her hvor jeg stanset ut noen tag- dies.

 På hvit kartong stemplet jeg med nissene fra Jolly Holiday - stempelplata fra Tim Holtz med rødt blekk og embosset det med blankt embossingpulver. Blekket ble rødere og motivet popper mer opp. 

Så et lite god jul klistremerke og en bit med rødt bånd, og pakkelappen er klar til bruk!  


Håper du fikk litt inspirasjon!

Førjulshilsen fra

Ingen kommentarer: